Галоўная /
Навiны рэспублiкi
05.01.2023
У Беларусі змяніўся парадак падачы электронных зваротаў
З 2 студзеня 2023 года электронныя звароты можна падаць толькі з
выкарыстаннем дзяржаўнай адзінай (інтэграванай) рэспубліканскай
інфармацыйнай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных
асоб, паведамілі ў Міністэрстве сувязі і
інфарматызацыі.
Адказы і паведамленні на такія звароты
таксама будуць накіроўвацца пры дапамозе гэтай сістэмы. Па жаданні
заяўніка адказ на электронны зварот, як і раней, можа быць накіраваны ў
пісьмовым выглядзе.
"Відавочнай перавагай укаранення
такога інструменту з'яўляецца павышэнне зручнасці заяўнікаў пры падачы
электронных зваротаў і атрыманні адказаў на іх. Па сутнасці, замест
неабходнасці запаўнення спецыялізаванай формы на кожным інтэрнэт-сайце
дзяржаўнага органа або іншай дзяржаўнай арганізацыі заяўніку
прадастаўляецца адзіны інтэрфейс для афармлення электроннага звароту і
яго падачы ў любую арганізацыю, падключаную да сістэмы ўліку і апрацоўкі
зваротаў. Пасля яго адпраўкі сістэма ўліку і апрацоўкі зваротаў
дазваляе наладзіць атрыманне імгненнага анлайн або SMS-паведамлення аб
тым, на якой стадыі разгляду знаходзіцца электронны зварот. Пры гэтым
уся інфармацыя аб пададзеных электронных зваротах і атрыманых на іх
адказах (паведамленнях) будзе даступна заяўніку ў адным месцы з
дапамогай асабістага электроннага кабінета ў сістэме", - расказалі ў
Мінсувязі.
Доступ да сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў
будзе арганізаваны па адрасе https://обращения.бел/. Перад падачай
электроннага звароту заяўніку неабходна ідэнтыфікавацца і аўтарызавацца ў
сістэме. Для гэтага прадугледжаны гібкія інструменты ў мэтах
забеспячэння ахопу шырокага кола заяўнікаў.
Грамадзяне
ідэнтыфікуюцца ў сістэме з выкарыстаннем лагіна і пароля, сфарміраваных
імі ў працэсе рэгістрацыі ў сістэме, пры гэтым прадугледжваецца
абавязковае пацвярджэнне факта рэгістрацыі па нумары мабільнага
тэлефона, уліковага запісу нацыянальнай паштовай электроннай сістэмы,
якую можна атрымаць у любым аддзяленні паштовай сувязі або сертыфіката
адкрытага ключа альбо ID-карткі пры іх наяўнасці.
Для
юрыдычных асоб пры праходжанні працэдур ідэнтыфікацыі ў сістэме
прадугледжваецца выкарыстанне толькі сертыфіката адкрытага ключа альбо
ID-карткі, якая належыць кіраўніку або асобе, упаўнаважанай падпісваць
звароты.
Пасля ідэнтыфікацыі і аўтэнтыфікацыі заяўніка ў
сістэме ўліку і апрацоўкі зваротаў яму прадастаўляецца функцыянал, які
дазваляе ў поўным аб'ёме рэалізаваць яго права на падачу электронных
зваротаў, прадугледжанае заканадаўствам. Такім чынам, пры жаданні падаць
электронны зварот заяўніку спатрэбіцца толькі ўвайсці ў сістэму з
дапамогай аднаго з пералічаных спосабаў без неабходнасці шматразовага
ўводу адных і тых жа рэквізітных даных (прозвішча, імя, імя па бацьку,
адрас месца жыхарства і да т.п.), якія патрабуюцца цяпер пры падачы
кожнага электроннага звароту.
Белта